PDA

View Full Version : Hjælp til DP-558

Tine
21-01-06, 23:02
Jeg har lige købt en DP-558 og har flg. spørgsmål;

Jeg overvejer at forsøge at gøre den regionfri, (har faktisk filen liggende på skrivebordet nu :roll: ), tøver dog lidt fordi jeg er bange for at ødelægge den :?:, nå men, når jeg kigger i Hi-Jacks vejledning, så står der, at jeg skal gemme filen på skrivebordet, det har jeg så gjort, så står der jeg skal "extract the one ISO-file"...æææh.....skal jeg så IKKE unzippe HELE filen ?? KAN man vælge, hvilke filer man vil udpakke....det har jeg ikke prøvet før? Og hvorfor henter man en fil, der består af mange filer, hvis man kun skal bruge den ene.........hmm!

Så skriver han om 2 indstillinger i brænderprogrammet? Han bruger vist Nero, jeg bruger Roxio, - gælder de så også for mig? Jeg har bare tænkt mig at brænde den som disk og ved laveste hastighed....?

Og så et andet spørgsmål;

Når man går ind i EPG og f.eks vil læse om en film, så fylder handlingen tit mere end ét skærmbillede, hvordan kan man så bladre nedad og se resten af teksten? Så vidt jeg kan se, kan man kun bladre til højre og venstre = skifte side?

På forhånd tak og undskyld min uvidenhed :oops:

/Tine

kurgan
23-01-06, 14:25
jeg har lagt region free hacket ind virker fint, dog er kiss'en elendig til dvd'er under halvdelen af mine dvd'er vil i det hele taget spille, det har dog intet med hacket at gøre. Jeg har skrevet til kiss, med en liste på over 30 film der hhv.. kan ikke kan spille.

Mht. hacket , brænd det på en cd ved laveste hastighed, du skal brænde det som et iso image, har ikke selv brugt roxio, men der må være sådan en option. Husk at disken skal lukkes og ikke være multisession.

Tine
23-01-06, 14:43
Okay, tak, Kurgan.

Jeg har også unzipped filen nu, og fandt jo så ud af, at der kun er én fil....i filen. Så langt så godt, så mangler jeg bare at ta' de sidste skridt, de kommer nok en af dagene :D

En anden ting, der undrer mig;

hvis jeg ser TV gennem Kiss-boxen, så er lyden ikke ret høj? Så skruer man op for TV'et, og når man så slukker Kiss'en, så er man ved at blive blæst ud af stuen???

kurgan
23-01-06, 23:12
du kan jo skrue op for kiss'en lyd niveau (tror 32 er max)

Tine
23-01-06, 23:20
du kan jo skrue op for kiss'en lyd niveau (tror 32 er max)

Det er altså ikke højt nok, og vi er ikke hørehæmmede :roll:

Hvad med det med EPG'en?
Kunne man lokke dig til at gå ind og læse om en film, og så se om du kan komme til at se hele teksten, på en omtale, der fylder mere end 1 skærmbillede?

kurgan
23-01-06, 23:36
ja det har jeg heller ikke fundet ud af