View Full Version : dvd regio vrij
Hallo , ik heb een kiss vr 558 bestelt bij divxplayer.nl met de optie dat hun de dvd speler regio vrij maken. Nu las ik dat regio vrijmaken heel makkelijk is waarom vragen zij er dan 25 euro voor. Is dat in samenwerking met de fabrikant of hoe zit dat eingenlijk.
Divxplayer heeft twee versies in het magazijn, wel en niet regiovrij. Deze hebben verschillende type-aanduidingen op de sticker aan de achterkant. Wanneer je zelf je speler regiovrij maakt komt een en ander niet meer overeen met wat je gekocht hebt en krijg je eventueel last met mogelijke garantiegevallen. Wanneer je bij problemen nog in staat bent terug te flashen is het niet zo erg, maar of dat nog lukt bij een defecte speler ...?
Ik heb vorige week voor de regiovrije uitvoering gekozen en 25 piek meer betaald.
Wanneer je zelf je speler regiovrij maakt komt een en ander niet meer overeen met wat je gekocht hebt en krijg je eventueel last met mogelijke garantiegevallen.
Ik heb mijn speler ook bij Divxplayer.nl gekocht en ze hebben mij verteld dat ik er softwarematig mee kan experimenteren zonder dat de garantie vervalt. Pas als je de speler openmaakt vervalt de garantie. Dus nieuwe firmare is geen probleem, maar ook regiovrij maken niet. Zou ook wel belachelijk zijn dat je dit niet zelf mag doen. Zij vragen er alleen maar 25 euro voor omdat je dan zelf geen moeite hoeft te doen en risico's loopt dat het fout gaat.
Klopt niet.
De Regio Vrij patch is door MPC developers geleverd en is compleet
identiek aan de Formware van KiSS waar onze regio patch op gebaseerd is.
KiSS levert inderdaad regiovrij aan ook, maar indien Divxplayer of jij de
regiovrij implementeerd krijg je issues bij reparatie, want je garantie vervalt.
De extra 25 piek (mooi hollands :-) ) betaal je omdat DivXplayer
garandaard in die gevallen de reparatie te betalen of uit te voeren zonder
kosten indien het niet lukt de speler in originel staat terug te zetten voor
opsturing naar KISS.
Greetz :-)
Het regiovrij maken is een peace of cake, heb mijn machine met mijn eigen regio vrije DVD naar Denemarken gezonden en kreeg zonder problemen een nieuwe.
Ik heb zelf nogal moeite met het feit dat er 26 euri gevraagd wordt voor een actie die nog geen 3 minuten duurt.
Ik heb er met een paar vrienden een leuke avond van gehad
Dan heb je geluk gehad want KiSS zegt officieel dat je garantie verloren
gaat. Als MPC hebben we vaak zulke gevallen verdedigd en een oplossing
geeist van KiSS omdat ook wij hiermee niet akkoord gaan dat je garantie
verloren gaat, maar dat veranderd niets aan het feit dat garantie via
divxplayer, "in geval van" je honderden Euro's uitspaart of je investering in
de KiSS speler niet verloren gaat.
Het lijkt me correct.
We hebben ook steeds aangegeven dat spelers die door onze partners
regio vrij gemaakt worden op verzoek van de klant, dat deze hoort te
weten dat ze het zelf ook kunnen doen, zij het dan zonder de verzekering
van garantiebehoud. Een algemene praktijk die door velen gehanteerd
wordt en niet dadelijk "op" misbruik beleunen.
Vooral in het begin, waar vele Toshiba drives de geest hebben gegeven,
heeft het Divxplayer een aardige duit gekost, maar ze hebben hun woord
en service gehouden tegenover MPC.
Groetjes
Hi-Jack
Misschien heb je gelijk, ik denk dat als het fout gaat je inderdaad zelf het risico draagt, maar om alle problemen op een eventuele regio vrij update teschrijven blijft een te gemakkelijke insteek
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.